wzór na pole trójkąta

Nieustannie...

Temat: Banalne zadania z trójk?tów z którym nie daje rady :(
np.zadanie nr 1 mo?na obliczya stosuj?c wzór na pole trójkata P=1/2absinA (gdzie a i b to odane boki a A jest k?tem zawartym miedzy tymi bokami) Do wszystkich zadan nalezy narysowaa odpowiednie rysunki. i tak np. w zadaniu nr 2 mo?emy wywnioskowaa ?e k?ty przy podstawie trójk?ta maj? miare po 30 stopni. Doobliczenia pola brakuje nam jeszcze tylko podstawy. Polowe podstawy mo?emy obliczya z trojk?ta prostok?tnego gdzie k?t prosty jest utworzony przed wysoko?a trójkata padaj?c? na...
Źródło: matematyka.net/forum/viewtopic.php?t=596



Temat: Plan Lekcji.
bu. Jak mam zrobić dwa ostatnie przykłady? z wzoru naodległosć punktu od prostej liczysz wszystkie wysokosci. a potem w wzoru na pole trójkąta liczysz wysokość razy jedna z podstaw (ta na którę opada) z zadania czwartego masz długość owej podstawy
Źródło: kulturowa.fora.pl/a/a,26.html


Temat: Rozmówki na lekcji
Jest kilka dobrych, ale większość to suchary te lepsze: Jak ktoś zapomni wzoru na pole trójkąta na maturze, to może policzyć z całek Nauczyciel: Jesteście ludzie małej wiary! Uczeń: A wierzy pani w polską reprezentację piłki nożnej? Nauczyciel: To było pytanie poniżej pasa. Uczeń: Chciałem zgłosić nieprzygotowanie. Nauczyciel: Jak śmiesz! Chyba bym umarł ze śmiechu, gdyby nauczyciel tak odpowiedział ;D No to poćwiczcie sobie otrzymywanie...
Źródło: cportal.webd.pl/viewtopic.php?t=4659


Temat: Interpolacja
Witaj Ze wzoru na pole trójkąta i wzoru na współrzędną jednego wierzchołka gdyż dwie współrzędne już kolega ma Tylko czy nie lepiej użyć jakiegoś darmowego prostego CAD'a i to rozrysować
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=8331


Temat: Egzamin z geodezji
1. Definicja niwelety 2. Czym różni się niwelacja punktów rozproszonych od tachimetrii? 3. Wymień punkty charakterystyczne terenu. 4. Zadanie polegające na wyprowadzenie wzoru na pole trójkąta (planimetria). 5. Co oznacza zapis 1/(200/2000)i kiedy się go stosuje? 6. W jakich punktach stawia się niwelator? to jest teoria na 1. kole 2. semestru. Zadania to byla niwelacja do sprawdzenia i policzenia oraz profil trasy.
Źródło: wbis.utp.edu.pl/forum/viewtopic.php?t=741


Temat: Pole Pomozcie !!!!!
1) zauważ, że trójkąty których podstawami są podstawy trapezu są trójkątami podobnymi, zatem wysokość tego o podstawie 2a jest dwa razy wieksza niz tego o podstawie a 2) zapisz wzór na pole tego trapezu i wyznacz z tego wzoru h 3) wysokość trapezu to suma wysokości trójkątów z punktu 1), zatem znając stosunek tych wysokości mozemy zapisać wysokość h zalezną tylko od wysokości jednego z trójkątow 4) zapisz wzory na pola trójkątow z 1) i poniewaz wszystkie wysokości ( w trapezie i tych dwoch trojkatach) sa od siebie zalezne to zamiast wysokosci trojkatow we wzorach na pole wykorzystaj odpowiednio wysokość trapezu a nastepnie wstaw wyrazenie wyliczone w 2) podstawa a sie uprosci i zostana pola wyrazone za pomoca pola trapezu (ktore masz dane) i liczb co do pol tych dwoch pozostalych trojkatow to gdyby trapez byl równoramienny to zaden problem,...
Źródło: matematyka.net/forum/viewtopic.php?t=1113


Temat: Notki u Faziego
...ich jako istoty niegodne szacunku i uwagi? Dlaczego uważa świnie za potencjalne jedzenie, schabowy idealny na niedzielny obiad? Dlaczego zabijają, nie dając zwierzętom nadziei, spełnienia marzeń? DLACZEGO?! Czy ludzie myślą, że nie mamy marzeń? Że nie czujemy? Że jesteśmy tylko zwierzętami bez jakiejkolwiek duszy?! No i co z tego, że nie umiemy obsługiwać komórki, co z tego, że nie umiemy obsługiwać komputera, że nie znamy wzoru na pole trójkąta i że nie mówimy wieloma językami?! Czy przez to jesteśmy GORSI?! Ludzie! Dlaczego nie potraficie zrozumieć, że ZWIERZĘTA TO TAKŻE ISTOTY?! Które niczym nie różnią się od ludzi, którzy marzą, śnią, żyją i CZUJĄ?"
Źródło: osiolzeshreka.fora.pl/a/a,51.html


Temat: Szkoła
poszperałam w starych zeszytach i znalazłam ten nieszczęsny wzór na pole trójkąta, nie wychodziło mi bo głupia zamiast długości 12 cm podstawiałam 8 cm :| ale ostatecznie zadanko już mam dzięki za fatygę :*
Źródło: computerworld.fora.pl/a/a,3159.html


Temat: [Przeniesiony]Wielka prośba do Labowiczów pomoc w matematyce
No dobra, ale skąd mam wziąć pola tych 3 trójkątów ? Ło w morde. Popatrz na trójkącik T2, masz piękny przykład trójkąta prostokątnego. Jeden bok to |GF| ( Taki odcinek między punktem G a F ) a drugi |GC|. Teraz po krateczkach. |GF|=5 a |GC|=3. Ze wzoru na pole trójkąta mamy pole T2: P=5*3*1/2=15*1/2=7,5 [jednostek kwadratowych]. Włala.
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=328712


Temat: klasa 6
Wzór na pole trójkąta: ½a*h. a) 10 - 2=8 8/2=4 4+2=6 6*4=24 24/2=12cm2 b) 18/3=6 6*2=12 6*12=72 72/2=36cm2
Źródło: matematyka.net/forum/viewtopic.php?t=842


Temat: Królowa śniegu autentyki
...Na to profesor jakby piorun w niego strzelił: - Na trójki to trzeba sobie zasłużyć!. I postawił trzy dwóje. Moje Szczęście udziela korepetycji z matematyki dla maturzystów i studentów. Niedawno opowiadał mi takie zdarzenie: Dziewczę chciało uczęszczać po szkole zawodowej do technikum zaocznie, więc poprosiło o korepetycje przed rozmową kwalifikacyjną. Poziom wiedzy nie był duży, więc zaczęli od geometrii. - Podaj wzór na pole trójkąta. - Jedna druga razy a razy h. - Bardzo dobrze, teraz pokaż na rysunku. - Tu jest a, tu h, ale nigdy nie wiem, gdzie ta jedna druga. Ojciec kolegi łaził sobie kiedyś po lesie. Widzi 2 m od ścieżki rozciągnięte na całą długość ciało zająca (a duże ponoć bydle było). Tak się zastanawiał, czy by go sobie jako dziczyznę nie zabrać do domu... Myśli, że to może od jakiejś choroby padło, może się rozkłada.......
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=64216


Temat: zadanie matematycz: stosunek pol
Z treści wynika, że powstaną 2 trójkąty, jeden zajmujący 1/3 pierwotnej podstawy, a drugi 2/3. 48 : 3 = 16 Więc 1 trójkąt będzie miał podstawę 16, a drugi 32. Wzór na pole trójkąta wynosi 1/2*a*h. A znamy, a więc 1/2*16*h i po wykonaniu działania mamy 8*h. I to jest odpowiedź, bo H nie znamy. A może da się jakoś wyliczyć? :]
Źródło: forum.szkola.net/viewtopic.php?t=673


Temat: [Program] [Construct]Figury
Tylko nie zapomnij o pentagramie w wersji 1.1 Nie sądze żeby dodając możliwość obliczania pola figury bazując na promieniu koła wpisanego czy opisanego było dużo więcej roboty... Przecież jak skołujesz odpowiedni wzór (albo lepiej - sam go wyprowadzisz) to wystarczy podstawić do niego odpowiednie dane, a to przecież banał. Chciałeś wzory na pole trójkąta - to łap: P= a*h/2 P= (1/2)*a*b*sin(gamma) //gamma = kąt miedzy a i b P= sqrt(p*(p-a)*(p-b)*(p-c)) //p=(a+b+c)/2 -wzór herona (jak masz dane 3 boki) P = (a+b+c)/2*r //r=promień koła wpisanego - podstawiając do wzoru herona wyprowadzisz wzór na długość tego promienia w zależności od a,b i c P = (a*b*c)/4*R // R-koło opisane (jw - mozna podstawic do herona) sorki Roman że Cie wyręczam ale jestem...
Źródło: nb.romanx.webd.pl/viewtopic.php?t=2464


Temat: Dynamika
...1N na drodze 1 m i przy założeniu, że zwrot siły jest zgodny ze zwrotem przesunięcia (α=0) 1J=1N·1m [s]=kg·m2/s2 W=F○s Do obliczania zadań posługujemy się jednak wzorem W=F·s·cos K (F,s) Czyli Praca = iloczynowi siły, drogi oraz cos kąta α zawartego między siłą a drogą Przykład zadania Zakładamy że K (F, s) =0 F - siła zmienna P - Pole trójkąta W =P*cos α (F,s) Korzystamy ze wzoru na pole trójkąta ponieważ polem pod wykresem jest trójkąt W=100000J Moc -jednostka P[W] Wat Moc urządzenia jest równa stosunkowi pracy wykonanej przez urządzenie do czasu w którym ta praca została wykonana. P - Moc W - Praca t – czas 1 wat jest równy mocy urządzenia, które w ciągu 1s wykonuje pracę 1 J Przykład zadania Dane: Szukane: m = 100 kg P = ? h = 20 m W = ? t = 10 s Na ciało działa siła...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=2764


Temat: zadanie z matmy geometria
ale kombinujecie..... Majac bok szesciokąta policz jego powierzchnie, potem, chocby z tw pitagorasa policz wysokosc trojkata. Ze wzoru na pole trojkata policz dlugosc podstawy. finito. liczyc mi sie nie chce, sorry... to i tak jest lopatologia stosowana podstawiania do gotowych wzorow ;) majkel51, te 3,5cm to chyba dlugosc boku szczeciokąta... nie pole powierzchni... z reszta i tak banalne zadanko :E Ten post był edytowany przez Gwynbleidd dnia: 26 Październik 2005 - 17:16
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=118835


Temat: Problem matematyczny w ujęciu poetyckim.
...ABC (C – wierzchołek przy kącie prostym) i pokrywa się z wierzchołkiem trójkąta równobocznego o boku a. Niewątpliwie każdy zauważy niewielki trójkąt prostokątny równoramienny, tez o wierzchołku C, przeciwprostokątnej a i bokach równych a *pierw.z 2/2 i wysokości 1/2 a. Wysokość trójkąta równobocznego jest równa a *pierw.z 3/2 . Czyli: 1/2 a + a *pierw z 3/2 = 1 po dokonaniu obliczeń mamy a = pierw z 3 - 1 Teraz tylko wstawiamy do wzoru na pole trojkata rowobocznego P = a2 *pierw z 3/4
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1055


Temat: Wyżalmy się
Kultura kulturą ale niektórzy nauczyciele serio potrafią wkurzyć... Nie zaliczyła mi zadania bo obliczyłam wysokość trójkąta twierdzeniem pitagorasa a potem zastosowałam wzór a*h/2-stwierdziła, że ona miała namyśli wzór na pole trójkąta równobocznego Ale w zadaniu nie pisało jakim wzorem liczyć dostałam 0punktów mimo dobrej metody :/ w każdym zadaniu ujęła mi punkt za liczenie w głowie i nie zapisywanie na kartce! Mam już jej szczerze dość...Wszyscy gadają, że mi to specjalnie robi
Źródło: swinkimorskie.org/sforum/viewtopic.php?t=9999


Temat: [Przeniesiony]zadanie z maty da rade ktos ?
Banał: z jedynki trygonometrycznej liczysz cos alfa= (pierw z 5)/3 Ponieważ to trójkąt rwnoramienny to cos alfa= 0.5x/9 x=6*pierw z 5~13.42 Potem z wzór na pole trójkąta że: P=(9*x)*sin alfa /2 P=18pierw z 5~40.2
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=371525


Temat: Problem ze szkołą ?
...a teraz bryły (graniastosłupy, ostrosłupy, walec, stożek, kula). We wszystkich tematach są po 2 wzory - pole całkowite i objętość. Walec ma takie same wzory jak graniastosłup, stożek takie jak ostrosłup, kula ma inne. Z czego tu dostawać jedynki? Nie możesz mieć innych tematów. Ew. później jeszcze jest matematyka w zastosowaniach, czyli w życiu codziennym. Trzecia klasa - same powtórki. To wszystko już było. W figurach na płaszczyźnie wzory na pole trójkąta równobocznego, jego wysokość, ogólnie wielokąty foremne i wszystko opiera się na wzorach. Gdybyś chciał to nauczyłbyś się wzorów i po kłopocie ale łatwiej powiedzieć, że się zabijesz nie? Ogarnij 4 litery i do roboty.
Źródło: pogadajznami.pl/viewtopic.php?t=19883


Temat: Grzech...
Żeby każdy kto wierzy mógł powiedzieć "zdarzyło mi się zastanawiać co, jeśli Boga nie ma". I vice versa oczywiście. Tych, o których nie da się czegoś takiego stwierdzić nazywam powyżej małpami. Wiesz, Charlie, że od tego zacząłem się zastanawiać kiedyś. I doszedłem do wniosku, że Bóg jest. Nie zastanawiam się już. Przyjąłem to. Tak jak wyprowadziłem se kiedyś na matematyce wzór na pole trójkąta o danych bokach. Nie wyprowadzam już tego wzoru bo go pamięta. Wracając ściślej do tematu. Napisali ludzie posty, że chłopak się zachował jak egoista. Owszem, patrząc z zewnątrz, a także z punktu widzenia tej dziewczyny tak jest. Ale wczujmy się w jego rolę. Otóż będąc z tymi ludźmi PRZEKONAŁ się, że to jest jedyna słuszna droga, tak należy postępować, a jeśli inaczej - to jest grzech i to STRASZNY, wg...
Źródło: agnieszka.com.pl/forum_php/viewtopic.php?t=5803


Temat: Co dzisiaj zrobiłem dobrego?
wypróbowałam nowe uczelniane spaghetti i to chyba najlepsze co dziś uczyniłam a z geometrią i ja miałam dziś styczność, zadanie dotyczyło prędkości wywiewania zwietrzeliny z piramidy Cheopsa i musiałam znać wzór na pole trójkąta
Źródło: lo3uf.qck.pl/viewtopic.php?t=1116


Temat: Przy Barze
-Em! - krzyknęła jakby odkryła hm.. jaki jest wzór na pole trójkąta równobocznego xD - Cześć - poruszyła sie gwałtownie na kolanach Ajrona.
Źródło: newyorkrpg.fora.pl/a/a,652.html


Temat: Szkoła
Co do tego zadania to ja mysle ze mozna to zrobic w ten sposob... Przy wierzcholku C masz ten kat rozwarty i boki przy nim o dlugosci 5 i 12. Liczysz ze wzoru na pole trojkata: 24 = 1/2 * 5 * 12 * sinQ Q-kat przy wierzcholku C sinQ=24/30 wiec po skroceniu 4/5 Teraz z jedynki trygonometrycznej liczysz cosQ cosQ*2(do kwadratu) = 1 - 16/25....potem wyciagasz pierwiastek i wychodzi cos=3/5 Korzystamy teraz z tw cosinusow [AB]*2 = 5*2 + 12*2 - 2 * 5 * 12 * cosQ [AB]*2 = 25 + 144 - 120 * 3/5 [AB]*2 = 97 [AB] =pierwiastek z 97 Wlasciwie wynik troche przekichany, ale z...
Źródło: computerworld.fora.pl/a/a,3159.html


Temat: ŁAMIGŁÓWKA
Roman, zagadka fajna, tyle że u mnie prawie awantą się skończyło Teściowa i żona myślą jakoś inaczej Skoro wzór na pole trójkąta jest AxH x 1/2 to skąd ta dziura? Według tego samego wzoru wyszłoby - jeden kwadracik mniej, kurcze, za głupi jestem.
Źródło: sgs.waw.pl/viewtopic.php?t=530


Temat: I w środę już Egzamin Gimnazjalny :((((
To jest wzór na Pole trójkąta równobocznego :P
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=159683


Temat: Zagadki
Tak coś czułem, że wzory na pole trójkąta są od dawna nieaktualne, a Pitagoras był zwykłym oszustem.
Źródło: trzydziestki.fora.pl/a/a,119.html


Temat: Egzamin gimnazjalny
Też się wyłożyłam na tym zadaniu z czworościanem foremnym, wymieszałam jakoś ze sobą wzór na wysokość i wzór na pole trójkąta równobocznego (czytaj - zamiast na 4, podzieliłam na 2 ) i wyszedł mi dwa razy większy winik, niż powinien być
Źródło: ksiazkimlodziezowe.fora.pl/a/a,1875.html


Temat: Roman Giertych ministrem edukacji narodowej
...tylko obiegowym powiedzeniem, że matematyka to królowa nauk. Nigdzie to nie jest oficjalnie zatwierdzone. A co do fałszowania i zmieniania - historii nie można zmienić czy sfałszować, bo ona jest jedna. Można najwyżej podawać ludziom jej nieprawdziwą wersję, co jeszcze nigdy się nie udało tak, by zapomnieli tej prawdziwej. Jezeli o takie 'fałszowanie' panu chodzi, to w takim razie z matematyką można zrobić to samo - chociażby podając ze wzór na pole trójkąta to a razy b
Źródło: forumgniezno.pl/viewtopic.php?t=5552


Temat: [turbo pascal] problem z wieszaniem sie programu
...then begin clrscr; textcolor(9); writeln(' Wzor na pole prostokata: P= a*b'); write(' Podaj dludosc boku A: '); readln(ap); write(' Podaj dlugosc boku B: '); readln(bp); writeln(' P= ',ap:4:2,'*',bp:4:2,'= ',ap*bp:4:2,''); writeln(' Pole prostokata= ',bp*ap:4:2,''); readln; end; if w='2'then begin clrscr; textcolor(9); writeln(' Wzor na pole trojkata: P= 1/2*h*a'); write(' Podaj wysokosc: '); readln(ht); write(' Podaj dlugosc podstawy: '); readln(at); writeln(' P= 1/2*',ht:4:2,'*',at:4:2,'= ',0,5*ht*at:4:2,''); writeln(' Pole trojkata: ',0.5*at*ht:4:2,''); readln; end; if w='3' then begin clrscr; textcolor(9); writeln(' wz˘r na pole trapezu P=...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=219182


Temat: dyscyplina w klasie
To jak ucznia nie było na lekcji, to pytasz go z tej lekcji na której nie był?? Tak wolno? Jako matematyk powinnaś chyba wiedzieć, że luka w opanowaniu jednego zagadnienia pociąga za sobą dalsze konsekwencje. To, że uczeń nie był na lekcji, na której na przykład wprowadzałam pole trójkąta, nie zwalnia go ze znajomości wzoru na pole trójkąta oraz sposobu jego obliczania. Nawet w przypadku przedmiotów humanistycznych, gdzie można jakiegoś zagadnienia nie znać i nie przeszkadza to w większym stopniu w opanowaniu kolejnych zagadnień, nie wyobrażam sobie nie uzupełnienia zaległości. A czy pytam go z tej lekcji, na której nie był? To zależy. Jeżeli wiem, że wagarował to zdecydowanie tak. I nikt mi tego nie może zabronić. A czy muszę pytać? Odpowiedź...
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=115


Temat: zaproszenie
Co do zadań to samego pisania było niewiele. Najbardziej klepackie było A, ale za to sztampowe i dla kogoś kto ma trochę doświadczenia było od razu oczywiste jak je robić. Zadania B i C jeśli chodzi o samo klepanie to można było zrobić w 5 minut każde, nie spiesząc się. Trzeba je było tylko wymyślić, a do tego była mimo wszystko potrzebna pewna wiedza matematyczna. Nie jakaś skomplikowana, ale jednak. Do B mi się przydał wzór na pole trójkąta z mnożenia wektorowego, później założyłem że da się ułożyć każdy niezbyt duży trójkąt i poszło. W C na trop naprowadziła mnie własność, że jeśli mamy 5 lub więcej kul euklidesowych t. że każde 2 się przecinają to przecięcie ich wszystkich jest niepuste. Zadanie D było z tego wszystkiego najciekawsze Nie trzeba było specjalnej wiedzy do jego rozwiązania, trzeba było za to trochę pokombinować....
Źródło: forum.tcs.uj.edu.pl/viewtopic.php?t=1348


Temat: Zadania z fizyki na koło.. pomoze ktos?
Ti no jakto skąd.. a wzór na pole trójkąta to jeden jest?
Źródło: wgk.com.pl/forum/viewtopic.php?t=31918


Temat: Poskarż się i rozpaczaj :(
jak obliczyć: - długość przekątnej kwadratu o obwodzie równym 2 i 6podtymczymś xD - obwód kwadratu o przekątnej równej 1 - obwód trójkąta równobocznego o wysokości równej 1 wysokość trójkąta równobocznego: h = a pierwiastka z 3 dzielone na 2 (h=a√3/2) podstawiasz i liczysz sobie a xD A wzór na pole trójkąta równobocznego: P = a kwadrat pierwiastka z 3 dzielone na 4 (a²√3/4)
Źródło: mcr.fora.pl/a/a,1485.html


Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Nieustannie...